روش تشخيص دوستان خوب و مفيد

رسانه خدمات طراحي و چاپ چاپخانه وب سايت كارت ويزيت انلاين انلاين

روش تشخيص دوستان خوب و مفيد

۱۰ بازديد

كم يا زياد بالاخره همه يكسري دوست دارند. مسئله تشخيص دوستان واقعي از غيرواقعي است. خيلي از ماها گاهي به پست افراد نادرست ست خوب و همه چيز تمامي باشيم كم يا زياد بالاخره همه يكسري دوست دارند. مسئله تشخيص دوستان واقعي از غيرواقعي است. خيلي از ماها گاهي به پست افراد نادرست مي‌خوريم، كساني كه براي ما خاطرات و تجربيات بد رقم مي‌زنند. گاهي هم پيش مي‌آيد كه آنقدر مي‌خواهيم خودمان دوست خوب و همه چيز تمامي باشيم كه از رفتارهاي بد طرف مقابل‌مان ميگذريم و حواسمان نيست كه در چه رابطهٔ مسمومي قرار گرفته‌ايم.

 كه از رفتارهاي بد طرف مقابل‌مان ميگذريم و حواسمان نيست كه در چه رابطهٔ مسمومي قرار گرفته‌ايم.

كم يا زياد بالاخره همه يكسري دوست دارند. مسئله تشخيص دوستان واقعي از غيرواقعي است. خيلي از ماها گاهي به پست افراد نادرست مي‌خوريم، كساني كه براي ما خاطرات و تجربيات بد رقم مي‌زنند. گاهي هم پيش مي‌آيد كه آنقدر مي‌خواهيم خودمان دوست خوب و همه چيز تمامي باشيم كه از رفتارهاي بد طرف مقابل‌مان ميگذريم و حواسمان نيست كه در چه رابطهٔ مسمومي قرار گرفته‌ايم.

در ادامه ويژگي دوستان واقعي و پس ويژگي دوستان متظاهر و غيرواقعي بيان شده است. ويژگي دوستان خوب آنها در شرايط خوب و بد كنار شما هستند اينكه در شادي‌ها و لحظات خوب با كسي خيص بدهيد. يك دوست واقعي وقتي برايتان مشكلي پيش مي‌آيد ناپديد نمي‌شود. وقت شما درگير جدايي هستيد، مشكل مالي داريد يا بيمار هستيد يك دوست واقعي در كنار شما خواهد بود و حمايت خودش را با ابراز علاقه و گوش كردن به حرف‌هايتان به شما نشان خواهد داد.

چطور دوستان واقعي را از دوستان غيرواقعي تشخيص بدهيم آنها خواستار موفقيت و شادي شما هستند تابحال دوستي داشته‌ايد كه نسبت به موفقيت و شادي شما حسادت كند يا بي توجهي كند؟ مثلا ترفيع شغلي گرفته‌ايد اما دوستتان با ناديده گرفتن اين موضوع و بي اهميتي نسبت به آن سعي مي‌كند ارزش كار و دستاورد شما را پايين بياورد، يا مثلا با كسي تازه آشنا شده‌ايد اما دوستتان مدام سعي مي‌كند كه نكات منفي او را به شما بگويد. اما بايد دانست كه يك دوست واقعي از موفقيت و شادي شما عميقا خوشحال مي‌شود. او موفقيت شما را جشن مي‌گيرد و به شما افتخار مي‌كند.يك دوست واقعي اگر احساس حسادت هم بهش دست بدهد سعي مي‌كند سريعا آن را از خودش دورك كند.

سريع مي‌بخشند و فراموش مي‌كنند تقريبا براي همه ما پيش آمده كه گاهي از روي بي فكري حرفي بزنيم يا رفتار خاصي انجام بدهيم كه دوستمان را بيازارد. بعضي از دوستان هستند كه حتي بعد از عذرخواهي كردن هم ماجرا را ول نمي‌كنند؛ آنها گاه و بيگاه موضوع را پيش مي‌كنند و از آن به عنوان سلاحي براي آزرده خاطر كردن شما استفاده مي‌كنند. يك دوست واقعي سريع عذرخواهي شما را مي‌پذيرد و بدون اينكه به شما احساس گناه و شرمندگي بدهد از خطاي شما مي‌گذرد. يك دوست واقعي دوست دارد كه رابطه را ترميم كند، مخصوصا زماني كه از ته قلب عذرخواهي مي‌كنيد.

 آنها به عقايد شما احترام مي‌گذارند شايد شما هم دوستاني داشته باشيد كه بخواهند افكار و عقايدشان را به شما تحميل كنند و وقتي شما با آنها موافقت نكرده و هم نظر نباشيد آنها عصباني مي‌شوند و شروع به انتقاد مي‌كنند. يك دوست واقعي براي حفظ رابطه پذيراي اختلافات و نظرات مي‌باشد. او به شما گوش مي‌دهد و با احترام جواب‌تان را مي‌دهد و قضاوت شخصي هم نمي‌كند. آنها به حرف‌هايتان گوش كرده و به صحبت‌هايتان علاقه نشان مي‌دهند بعضي از دوستان هستند كه نسبت به مود و وضع و حال شما بي اهميت هستند، مثلا اگر راجع به چيزي كه شما را اذيت مي‌كند صحبت كنيد يك جوري بحث را به مشكلات خودشان مي‌كشانند يا اصلا بحث را عوض مي‌كنند. آنها بنظر بسيار بي توجه و حواس پرت، بي علاقه و درگير خودشان بنظر مي‌آيند و بنظر مي‌رسد كه نه با شما حس همدردي دارند و نه اصلا شما را درك مي‌كنند. يك دوست واقعي دوست دارد كه فراتر از يك گفت و گوي سطحي و بي معنا داشته باشيد. آنها برايتان وقت مي‌گذارند تا به حرف‌هايتان با دقت گوش كنند و بيشتر سر از زندگي‌تان در بياورند. آنها به حال و اوضاع شما اهميت مي‌دهند و دوست دارند بهتان كمك كنند.

۷. آنها عليرغم نكات منفي، شما را دوست دارند همهٔ ما يك سري نكات و ويژگي‌هاي منفي داريم. مثلا زياد حرف مي‌زنيم، بلند مي‌خنديم يا از اين جور چيزها. بعضي از دوست‌ها روي اين نكات منفي دست مي‌گذارند و سعي مي‌كنند بواسطهٔ آنها شما را خجالت زده كنند. يك دوست واقعي كه به شما اهميت مي‌دهد مي‌تواند اين نكات را نادهست واقعي وفادار و قابل اعتماد است و شما ايمان داريد كه او هيچ وقت به اعتماد شما خيانت نمي‌كند، پشت سرتان حرف نمي‌زند و شما را جلوي ديگران ضايع نمي‌كند. ۹. آنها شما را قضاوت نمي‌كنند همهٔ ما يك سري تصميمات احمقانه در زندگي گرفتيم و كارهاي احمقانه‌اي انجام داده‌ايم؛ آخرين چيزي كه در اينجور لحظات احتياج داريم اين است كه كسي به ما بگويد« من كه بهت گفتم اينجوري ميشه» يا احمق بودنمان را يادمان بياورد. يك دوست واقعي ما را در اين لحظات ياري مي‌كند، بدون اينكه خجالت بكشد يا بخواهد ما را قضاوت كند. آنها ما را در آغوش مي‌گيرند، كمك مي‌كنند كه از پس مشكل بربياييم و بعد از پشت سر گذاشتن مسئله همراه با ما به آن مي‌خندند. دوستان واقعي ماهيت اصلي ما را مي‌شناسند و ايمان دارند كه ما دفعهٔ بعد بهتر عمل خواهيم كرد.

۱۰. در كنار آنها بودن خوش مي‌گذرد آيا شما هم از اين دوستان ضد حال وانرژي منفي داشته‌ايد؟ كساني كه مدام از همه چيز شكايت مي‌كنند، نسبت به چيزي هيجان زده نمي‌شوند و هميشه مود خوب همه را خراب مي‌كنند. يك دوست واقعي شما را سرحال مي‌آورد ودوست دارد كه شما از زندگي لذت ببريد. اين دوستان به طور كلي نسبت به همه چيز نگرشي مثبت دارند، باعث خنديدن شما ميشوند و شما از كنار آنها بودن احساس خوبي پيدا مي‌كنيد. چطور دوستان واقعي را از دوستان غيرواقعي تشخيص بدهيم؟ ويژگي دوستان غيرواقعي گاهي اوقات تشخيص دوستان واقعي از غير واقعي كمي دشوار ميشود. بعضي افراد ممكن است براي شروع دوستي خيلي به شما اهميت بدهند تا توجهتان را جلب كنند اما پس از مدتي شخصيت حقيقي خودشان را نشان مي‌دهند. اگر شما انسان حساسي باشيد ممكن است نسبت به اين افراد كه سعي مي‌كنند از شما استفاده كنند آسيب پذير باشيد. نشانهٔ كه به شما در تشخيص دوستان غيرواقعي كمك مي‌كند: ۱.وقتي به آنها احتياج داريد ناپديد مي‌شوند. آنها اغلب درمورد ديگران غيبت مي‌كنند( پس احتمالا غيبت شما را هم مي‌كنند) وقتي اوضاع بر وفق مرادشان نباشد سعي مي‌كنند به خاطر كارهاي گذشته‌تان به شما احساس گناه و عذاب وجدان بدهند.

۴. نسبت به موفقيت و شادي شما احساس خوشحالي نمي‌كنند. ۵. آنها نسبت به شناخت عميق‌تر شما احساس بي علاقگي مي‌كنند. ۶. آنها شما را براي افكار و عقايدتان مورد قضاوت قرار مي‌دهند. ۷. آنها بي رحمانه اشتباهات و نقاط ضعفتان را قضاوت مي‌كنند. ۸. به ندرت اول براي كارهاي پا پيش مي‌گذارند. ۹. آنها هميشه محوريت گفت و گو را به سمت خودشان بر مي‌گردانند. ۱۰. آنها هرگز به خاطر شما در مقابل ديگران نمي‌ايستند. ۱۱. آنها اغلب قول‌هايشان را زير پا مي‌گذارند. ۱۲. آنها فقط به خودشان اهميت مي‌دهند. ۱۳. آنها گاهي تيكه مي‌اندازند و زخم زبان مي‌زنند تا شما را سردرگم كنند و آزار بدهند. ۱۴. آنها چيزهاي مي‌گويند كه شما را جلوي ديگران خجالت زده كنند. ۱۵. آنها فقط وقتي به شما نياز دارند يا حوصله شان سر رفته با شما ارتباط برقرار مي‌كنند. ۱۶. آنها سريع بهشان بر مي‌خورد و عصباني ‌مي‌شوند. ۱۷. آنها به اشتباهات گذشتهٔ‌ شما مي‌چسبند و مدام آنها را يادآوري مي‌كنند. ۱۸. آنها فاز منفي و مود بد خودشان را به شما و ديگران منتقل مي‌كنند. ۱۹. آنها اتفاقات و مسائل مهم زندگي شما را فراموش مي‌كنند. ۲۰. آنها به راحتي وقتي به نفعشان نباشد اصلا شما را نمي‌شناسند. اين دوستان غيرواقعي يا فيك اغلب خودخواه هستند، رفتاري بچه گانه دارند، انعطاف پذير نيستند و هوش هيجاني ندارند و نمي‌دانند كه دوست خوب بودن اصلا چه شكلي است. گاهي اوقات هم هست كه افراد بزرگتر مي‌شوند و سنشان بالاتر مي‌رود و پخته‌تر مي‌شوند و به همين دليل ممكن است در طي زمان از يك دوست فيك تبديل به يك دوست واقعي شوند.

در اين لحظات، مسئلهٔ مهم اين است كه شما از لحاظ احساسي مراقب خودتان باشيد و براي اين دوستي حد و مرز تعيين كنيد يا اينكه كلا از آنها دوري كنيد. اگر ديديد دوستتان بيش از حد موجب ناراحتي شما مي‌شود و انرژي و احساسات شما را هدر مي‌دهد شايد بهتر باشد كه رابطه‌تان را قطع كنيد و به دنبال كساني بگرديد كه لحاظ ذهني بيشتر به شما نزديك است و دنبال يك دوستي واقعي است. مانند هر رابطهٔ ديگري، رابطهٔ دوستانه هم دو طرفه است به همين دليل شما هم بايد آن دوستي باشيد كه دوست داريد ديگران براي شما باشند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد